تهران - منطقه ۶
م. جهاد (فاطمی) - خ .جهان مهر -کوچه بوعلی سینا غربی - پ. ۶۱
تلفن
021-88951372-6
ایمیل
info@powercontrol.ir

نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان 1

نیروگاه

با توجه به نیاز روز افزون به انرژی الکتریکی و افزایش تقاضا در کشور، همچنین با عنایت به تصمیمات دولت محترم در خصوص گسترش نیروگاه های بخش خصوصی جهت ایجاد کارآفرینی پس از بررسی و امکان سنجی، دو استان زنجان و قزوین به عنوان گزینه ای مناسب و با اولویت بالا برای سرمایه گذاری و احداث نیروگاه مطرح شدند.

با توجه به اصل 44 قانون اساسی وجلب مشارکت بخش خصوصی برای احداث نیروگاه وتامین برق موردنیاز منطقه،توانمندیشرکت کنترل قدرت درکمیت هارزی ابیمتقاضیانغیردولتی دروزارت نیرو وسازمان توسعه برق ایران بررسی و تایید شد.


مجوز احداث

مجوز-احداث
4._001

احداث دو واحد نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگا واتی


باتوجه به نیاز روز افزون کشور به انرژی الکتریکی و افزایش تقاضا در بخش های مختلف صنعت،کشاورزی واجتماعی،صنعت برق ناگزیر توسعه ظرفیتهای را در اولویت کاری خود قرارداد. در این راستا وزارت نیرو با عنایت به تصمیمات دولت محترم و اجرای اصل 44قانون اساسی برای جلب مشارکت بخش خصوصی ایجاد کار آفرینی،احداث نیروگاه وتامین برق مورد نیاز مناطق مختلف کشور،مسئولیت جذب سرمایه گذاران علاقمند را به شرکت سازمان توسعه برق ایران واگذار نمود. دراین راستا جهت احداث نیروگاه های برق به روشBOT وBOO قرارداد های تبدیل انرژی پس از احراز صلاحیت با برخی از سرمایه گذاران منعقد گردید. این شرکت با سرمایه اولیه به مبلغ 2/5 میلیون ریال به منظور انجام کلیه امور مربوط به برق ابنیه طراحی شبکه های توزیع انرژی وتاسیسات،ساختمان سازی،طراحی وساخت پست های فشارقوی در مورخ1367/8/8 با شماره71850 در اداره ثبت شرکت ها وموسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسیده،واکنون سرمایه ثبتی و پرداختی آن به مبلغ 100میلیارد ریال افزایش یافته است. این شرکت دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری در رشته نیرو، ابنیه،تاسیسات و تجهیزات همچنین نفت و گاز و صنعت ومعدن می باشد. درراستای گسترش فعالیت های خود به سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه و تولید برق اقدام نمود. احداث نیروگاه توسط شرکت کنترل قدرت جهت سرمایه گذاری در احداث نیروگاه، توانمندی شرکت کنترل قدرت بعنوان سرمایه گذار در کمیته ارزیابی متقاضیان غیر دولتی در وزارت نیرو و سازمان توسعه برق ایران بررسی و مورد تایید قرار گرفت. و این شرکت در مورخ 86/10/4موفق به اخذ مجوز شماره 86/360/0870107 از سازمان توسعه برق ایران برای احداث 1000مگاوات نیروگاه گردید. شرکت کنترل قدرت در پی دریافت این مجوز اقدام به بررسی وانجام مطالعات مکان یابی توسط مشاورین ذیصلاح و مورد تائید وزارت نیرو برای احداث دو واحد نیروگاه سیکل ترکیبی به روش BOO با ظرفیت هر کدام 484مگاوات نمود. که پس از بررسی و امکان سنجی دواستان زنجان وقزوین به عنوان گزینه ای مناسب و با اولویت بالا برای سرمایه گذاری و احداث نیروگاه انتخاب شدند.


آماده سازی زمین و دیوارکشی


123124

Picture4

425404611_55122

sad234

425422848_35953

qqwe

425426740_54232

naft falate ghare

Picture3

Picture2

قرارداد اجرای طرح برق رسانی

پس از اتمام دیوار کشی سایت نیروگاه زنجان 1 ، قرارداد EPCF با شرکت Power China به عنوان پیمانکار پروژه به مبلغ 300 میلیون یورو  به امضاء رسید. همچنین شرکت Power China تجهیز کارگاه خود را در سایت زنجان احداث نموده و قراردادی به منظور اجرای پروژه های ساختمانی در سایت با شرکت سازه پایدار زنجان به عنوان پیمانکار ساختمانی به امضاء رسانده است که شرکت سازه پایدار نیز کمپ و تجهیزات کارگاهها را احداث نموده است.

  • به استناد مجوز حفر چاه آب در سایت زنجان که از سازمان آب زنجان اخذ شده است به منظور تامین آب مصرفی دوره ساخت و بهره برداری چاهی با دبی 15 لیتر در ثانیه به عمق 180 متر حفر شد که برای ذخیره سازی آب از یک منبع هوایی 000/30 لیتری و نیز یک استخر آب 000/100 لیتری استفاده میگردد.
  • همچنین مجددا نسبت به انجام عملیات توپوگرافی و ژئوتکنیک کامل اقدام و پس از آن عملیات خاکی آغاز شد.
  • عملیات برق رسانی و روشنایی سایت نیروگاه زنجان 1 نیز به طور کامل انجام شده است.
  • با توجه به برداشت کامل نقشه های توپوگرافی سایت نیروگاه، شرکت Power China

 بر مبنای نقشه های ذکر شده اقدام به تهیه نقشه های:

 General Layout – Leveling – Administration Buildings – Firefighting Buildings

 Work Shop Buildings و Storage Buildings نموده است.

  • هم اکنون بخش leveling در حال انجام است که پس از اتمام آن وارد فازهای بعدی شامل احداث

ساختمان های فوق و ساخت فونداسیون مخازن و توربین ها خواهیم شد.


gharardad01

gharardad02